Ochrona Danych Osobowych
Niniejszym zgodnie z Art. 13 oraz Art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(dalej: „RODO”), Spółka „PRO-URBA Invest” Sp. z o.o. w Warszawie (dalej „Spółka”) informuje o zasadach przetwarzania w Spółce Państwa danych osobowych:
- Kto jest administratorem moich danych osobowych?
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka pod firmą „PRO-URBA Invest” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Kolejowej 47A lok. U3, tel.: 22 696 03 06.
- Jakie są cele (przesłanki) przetwarzania przez Spółkę moich danych osobowych?
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach: reklamowych, statystycznych, marketingu bezpośredniego, promocji, informacji o prowadzonej przez Spółkę działalności, a także w celu wykonania umowy, której jest Pani / Pan stroną lub do podjęcia na Pani / Pana żądanie działań, które mogą okazać się konieczne do zawarcia z nami jakiejkolwiek umowy, wreszcie także do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Spółkę jako administratora danych – wskazanych w dalszej części niniejszej informacji.
W każdym przypadku przetwarzania danych osobowych przez naszą Spółkę, zachodzi przynajmniej jedna z powyższych przesłanek. Spółka nie przetwarza danych osobowych, jeżeli nie jest w stanie wykazać niezbędności przetwarzania dla realizacji któregokolwiek z powyższych celów.
- Skąd Spółka posiada moje dane osobowe?
Dane osobowe pozyskaliśmy zapewne bezpośrednio od Pani / Pana – takie jest zasadnicze źródło pochodzenia danych, którymi dysponuje Spółka. Najczęściej więc poprzez bezpośredni kontakt Pani / Pana ze Spółką bez względu na to, kto kontakt ten zainicjował.
Może się jednak zdarzyć, że nie przekazywała/-ł nam Pani / Pan swoich danych osobowych – w takim przypadku Pani / Pana dane osobowe pochodzą najczęściej od Pani / Pana osób najbliższych lub bezpośrednich współpracowników, którzy kontaktując się z nami z jakichś powodów uznali, że powinniśmy dysponować także Pani / Pana danymi osobowymi. Najczęściej chodzi o sytuacje, gdy Spółka swoje działania ma adresować nie tylko bezpośrednio wobec osoby, która zwróciła się do Spółki, ale na prośbę tych osób – również wobec zainteresowanych osób trzecich, które nie występują bezpośrednio do Spółki lub nie inicjują w tym zakresie jakiegokolwiek kontaktu ze Spółką (chodzi tu np. o osoby wskazane „do wiadomości” w liście adresowej w zapytaniach mailowych kierowanych do Spółki).
Często też musimy dysponować danymi osób, które nam bezpośrednio ich nie udostępniły, aby móc zawrzeć w sposób prawidłowy umowę dotyczącą nabycia produktów Spółki ze wszystkimi właściwymi podmiotami (np. w razie nabywania lokalu przez małżonków lub przez kilka osób na współwłasność w pewnym momencie dysponujemy danymi obojga małżonków lub wszystkich przyszłych współwłaścicieli – nawet wtedy, gdy w tej sprawie występuje do Spółki bezpośrednio tylko jeden z małżonków lub jeden z przyszłych współwłaścicieli).
W chwili, gdy znaleźliśmy się w posiadaniu Pani / Pana danych w sposób opisany powyżej, możemy podejmować wobec Pani / Pana dozwolone działania dla realizacji celów, które zostały opisane w pkt. 2 powyżej.
- W sytuacji, gdy Spółka nie pozyskała ode mnie moich danych, jakie kategorie moich danych Spółka przetwarza?
Spółka najczęściej przetwarza dane osób, od których bezpośrednio ich nie pozyskała, w zakresie: danych identyfikujących (imię / imiona, nazwisko / nazwiska, płeć, wiek, stan cywilny, rodzaj ustroju majątkowego panującego w małżeństwie /jeśli dotyczy/, nr PESEL, NIP, rodzaj i numer dowodu tożsamości) oraz danych kontaktowych (adres kontaktowy, adres e-mail, nr telefonu kontaktowego). W przypadku osób – przedstawicieli osób prawnych / piastunów organów osoby prawnej – dysponujemy także informacjami o zajmowanym stanowisku w strukturach takiej osoby prawnej. Zakres danych osobowych, które Spółka przetwarza, zależy od indywidualnej sytuacji i potrzeby i może być różny; staramy się podejmować działania, aby minimalizować potrzebę posiadania określonych kategorii danych.
- Jaka jest podstawa prawna przetwarzania przez Spółkę moich danych osobowych
?Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych, a w przypadku Spółki mamy do czynienia, zasadniczo, z trzema podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych:
- 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie danych – ta przesłanka legalności przetwarzania danych osobowych występuje w zasadzie wyłącznie wtedy, gdy chcemy dostarczać Pani / Panu informacji marketingowych, handlowych pochodzących od Spółki lub osób trzecich (spoza Spółki i *Grupy PRO URBA) lub wtedy, gdy chcemy przetwarzać szczególne rodzaje danych osobowych (tzw. dane wrażliwe); staramy się jednak, aby treści marketingowe, handlowe lub o promocjach, które chcielibyśmy przekazać, nie były adresowane do osób, które sobie tego nie życzą – stąd przed podjęciem przez naszą Spółkę działań marketingowych, reklamowych lub promocyjnych będziemy starali się uzyskać Państwa zgodę na przetwarzanie danych osobowych w powyższych dozwolonych celach;
- 6 ust. 1 lit. b) RODO – niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – ta przesłanka legalności przetwarzania danych osobowych przez Spółkę będzie występowała stosunkowo często – w sytuacji, gdy zawrzemy z Państwem umowę dotyczącą nabycia produktu lub produktów Spółki lub będziemy podejmowali na Państwa żądanie czynności przygotowawcze do zawarcia takiej umowy;
- 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora danych– ta przesłanka będzie występowała najczęściej. Dotyczy ona przypadków, gdy przetwarzanie danych osobowych jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby.
- Czym przejawia się prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora danych?
Prawnie uzasadnionym interesem administratora jest marketing produktów własnych Spółki i spółek z grupy PRO URBA* oraz potrzeba realizacji zasadniczego przedmiotu działalności Spółki, jakim jest działalność deweloperska. W tym celu przetwarzamy Pani / Pana dane, aby:
- móc się z Panią / Panem kontaktować, w tym w ramach podejmowanych dozwolonych działań marketingowych, w szczególności i za Pani / Pana zgodą – przez e-mail oraz telefon;
- obsługiwać Pani / Pana prośby, wystąpienia, zapytania, etc. przekazywane w szczególności Działowi Sprzedaży lub (gdy dotyczy) Działowi Technicznemu lub przez formularz kontaktowy w sytuacji, gdy nie są one związane wprost z wykonaniem jakiejkolwiek umowy zawartej ze Spółką;
- móc organizować programy lojalnościowe, konkursy oraz akcji promocyjne, w których Pani / Pan może wziąć udział;
- móc ulepszać nasze produkty i dopasowywać je do potrzeb i wygody przyszłych użytkowników / nabywców lokali w naszych inwestycjach deweloperskich;
- móc prowadzić windykację należności; postępowania sądowe, arbitrażowe i mediacyjne;
- móc prowadzić analizy statystyczne;
- przechowywać dane dla celów archiwizacyjnych, oraz zapewnić rozliczalność (tj. wykazać, że Spółka spełnia obowiązki wynikające z przepisów prawa);
- dodatkowo, przepisy prawa mogą wymagać od nas przetwarzania Pani / Pana danych dla celów podatkowych, rachunkowych i sprawozdawczych.
- Komu zgodnie z prawem Spółka może udostępnić moje dane osobowe?
Pani / Pana dane osobowe, w zależności od konkretnej potrzeby uzasadnionej łączącym nas stosunkiem prawnym lub faktycznym, mogą być udostępniane: (1) bezpośrednim doradcom marketingowym, prawnym i księgowym Spółki – na cele związane z przygotowaniem warunków oferty nabycia produktu lub produktów Spółki oraz dla ich oceny prawno-formalnej; (2) firmom audytorskim – na cele związane z badaniem sprawozdań rocznych z działalności Spółki; (3) firmie informatycznej, obsługującej (serwisującej) system teleinformatyczny Spółki; (4) operatorowi systemu CRM, z którego korzysta Dział Sprzedaży Spółki; (5) wybranym instytucjom państwowym i organizacjom branżowym zgodnie z obowiązującym w Polsce ustawodawstwem; (6) innym spółkom z *Grupy Pro Urba; (7) wspólnikom Spółki – na cele związane z realizacją obowiązków sprawozdawczych lub informacyjnych Spółki względem jej wspólników oraz w celu zapewnienia wykonywania przez wspólników uprawnień wynikających z posiadania praw udziałowych w Spółce lub spółkach z grupy PRO-URBA; (8) kancelariom notarialnym, w celu zawarcia umowy przedwstępnej, deweloperskiej lub przyrzeczonej lub udzielenia pełnomocnictw, wynikających z zawartej z Panią/Panem umowy lub przygotowania do tych umów oświadczeń w formie notarialnej; (9) bankom finansującym budowę inwestycji deweloperskiej, której dotyczy zawarta z Panią/Panem umowa i prowadzącym indywidualne rachunki mieszkaniowe dla nabywców lokali w tej inwestycji; (10) bankom lub instytucjom finansującym zakup przez Panią/Pana lokalu, którego dotyczy zawarta z Panią/Panem umowa; (11) biurom architektonicznym w związku z zawartymi z Panią/Panem porozumieniami w przedmiocie wykonania lokalu, w tym w szczególności w związku z tzw. zmianami lokatorskimi w lokalu; (12) współpracującym ze Spółką firmom zajmującym się projektowaniem, aranżacją lub wykończeniem wnętrz w Pani/Pana lokalu; (13) podmiotom wykonującym na zlecenie Spółki lub innych spółek z grupy spółek PRO URBA czynności techniczne w inwestycji deweloperskiej, której dotyczy zawarta z Panią/Panem umowa (np. czynności odbioru lokalu, naprawy w lokalu lub częściach wspólnych, roboty wykończeniowe / instalacyjne w lokalu lub częściach wspólnych, przeglądy gwarancyjne i w okresie rękojmi); (14) firmom – dostawcom mediów do lokalu i nieruchomości, których dotyczy zawarta z Panią/Panem umowa; (15) wspólnocie mieszkaniowej oraz zarządcy nieruchomości, w której znajduje się lokal opisany w zawartej z Panią/Panem umowie; (16) Pani / Pana bezpośrednim doradcom (prawnym, księgowym, inwestycyjnym, pośredniczącym w nabyciu lokalu, etc.) – na Pani / Pana wyraźne życzenie.
Powyższy katalog i wyliczenie ma charakter przykładowy i w konkretnej sytuacji Pani / Pana dane będą przekazywane wyłącznie wybranym odbiorcom oraz zgodnie z uzasadnioną potrzebą.
- Czy Spółka będzie przekazywać moje dane osobowe do państwa trzeciego (tj. spoza EOG) lub organizacji międzynarodowej?
Pani/Pana dane osobowe nie będąprzekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej bez Pani/Pana zgody, przy czym możliwe jest przekazanie Pani/Pana danych do państwa trzeciego w sytuacji, gdy administrator poczty e-mail, z której Pani/Pan korzysta w kontaktach ze Spółką, korzysta z serwerów zlokalizowanych fizycznie poza EOG.
- Przez jaki okres będą przechowywane w Spółce moje dane osobowe?Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody – do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Pani / Pana strony ograniczających tę zgodę; w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania oraz czas niezbędny dla realizacji przez strony tej umowy wynikających z niej roszczeń, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu (tj. do dnia, w którym dalsze przetwarzanie Pani / Pana danych osobowych okaże się nieuzasadnione ze względu na cel, jakiemu miało służyć).
- Jakie przysługują mi prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Spółkę?W związku z przetwarzaniem przez Spółkę Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
- prawo cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli przetwarzanie Pani / Pana danych w Spółce odbywa się na tej podstawie – bez wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania, którego dokonano na podstawiezgody przed jej cofnięciem, na podstawie art. 13 ust. 2 lit. c) RODO,
- prawo dostępu do treści swoich danych, na podstawie art. 15 RODO,
- prawo do sprostowania swoich danych, na podstawie art. 16 RODO,
- prawo do usunięcia swoich danych, na podstawie art. 17 RODO (prawo to nie może pozostawać w sprzeczności z obowiązującymi w Polsce aktami prawnymi),
- prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych, na podstawie art. 18 RODO,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 RODO; prawo do wniesienia sprzeciwu – w dowolnym momencie, bezpłatnie wobec przetwarzania danych osobowych – dotyczy w szczególności sytuacji, w której Pani / Pana dane przetwarzane są do celów marketingu bezpośredniego,
- prawo do przenoszenia swoich danych, na podstawie art. 20 RODO,
- w przypadku uznania przez Panią/Pana, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODOma Pani/Pan ponadto prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Czy muszę podać Spółce swoje dane osobowe?
Podanie przez Panią/Pana niezbędnych danych osobowych jest warunkiem zrealizowania przez Spółkę celu, o którym mowa w pkt. 2 powyżej. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednakże konsekwencją nie podania danych jest brak możliwości wykonania przez Spółkę czynności, o których mowa w pkt 2 powyżej.
Dobrowolny charakter podania danych osobowych dotyczy w szczególności danych tzw. wrażliwych, które – bardzo często – uzyskujemy z Państwa inicjatywy. W trakcie bowiem rozmów dotyczących sprzedaży lokali otrzymujemy od Państwa przeróżne osobiste informacje, m.in. dotyczące ich sytuacji rodzinnej, finansowej, zawodowej. O zgodę na przetwarzanie tego rodzaju danych zawsze będziemy Państwa pytać. Brak zgody na przetwarzanie tych danych (które mogą być danymi wrażliwymi) utrudni lub wręcz uniemożliwi nam dopasowanie oferty do Pani/Pana indywidualnych oczekiwań.
- Czy Spółka będzie w sposób zautomatyzowany podejmowała wobec mnie decyzje lub prowadziła automatyczne profilowanie (np. z wykorzystaniem algorytmów)?
Spółka nie prowadzizautomatyzowanego podejmowania decyzji oraz automatycznego profilowania danych osobowych. Przetwarzanie Pani / Pana danych będzie odbywało się zarówno w sposób ręczny jak i z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.
- Czy w Spółce obowiązują szczególne procedury ochrony moich danych osobowych?
W Spółce przykładamy wyjątkową wagę do ochrony danych osobowych, które pozyskaliśmy. W tym celu wdrożyliśmy w naszej działalności Politykę Ochrony Danych Osobowych zgodną z wymogami RODO, której przestrzeganie zapewnia ochronę powierzonych nam danych osobowych przed nieuprawnionym przetwarzaniem. Postępowanie zgodnie z wprowadzoną Polityką Ochrony Danych Osobowych jest dla nas jednym z najważniejszych priorytetów.
* W skład Grupy Pro Urba wchodzą następujące spółki:
Pro - Urba Invest Sp. z o.o., ul. Kolejowa 47a lok. U3, 01-210 Warszawa
Pro - Urba Invest IV Sp. z o.o., ul. Kolejowa 47a lok. U3, 01-210 Warszawa
Pro - Urba Invest V Sp. z o.o., ul. Kolejowa 47a lok. U3, 01-210 Warszawa
Pro Urba Polska Sp. z o.o. ul. Kolejowa 47a lok. U3, 01-210 Warszawa
Pro Urba Development Sp. z o.o., ul.Kolejowa 47a lok. U3, 01-210 Warszawa
Pro Urba Inversiones Sp. z o.o., ul. Kolejowa 47a lok. U3, 01-210 Warszawa